S’estrena al MASLE “Fluvius”, una instal·lació audiovisual per gaudir i sentir el riu Fluvià

Aquest divendres, 16 d’abril, s’estrena a l’Escala, al Museu de l’Anxova i de la Sal (MASLE) una instal·lació audiovisual itinerant pensada per fer sentir al visitant un viatge al cor del riu Fluvià. Es tracta d’un projecte del realitzador audiovisual Pere Puigbert i l’artista Torrent Pagès, coproduït pel Museu de l’Anxova i de la Sal de l’Escala, l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries, el Museu de l’Aigua de Salt i Aigua Vilajuïga.

“Fluvius és un projecte col·lectiu i multidisciplinari, que sorgeix d’una voluntat de vincular tecnologia i natura, creant un maridatge que convidi el visitant a deixar-se portar pel fluir de l’aigua, i a experimentar un viatge visual i sonor al cor d’un riu”, remarca Pere Puigbert.

L’element central és una instal·lació audiovisual, on es projecta un film poètic rodat per Pere Puigbert, que capta el fluir del Riu Fluvià, que neix a la comarca de la Garrotxa i mor a l’Alt Empordà. La projecció interactua amb la fluïdesa de l’aigua, ja que les imatges es reflecteixen en una superfície central, creada per l’artista Torrent Pagès, sobre la qual flueix aigua en temps real, generant un diàleg entre l’element físic i l’element representat. Al voltant d’aquest espai central transita el visitant, que interactua amb l’obra a través d’una sèrie de sensors que controlen els elements visuals i sonors presents en la instal·lació.

La instal·lació es podrà veure al Museu de l’Anxova i de la Sal de l’Escala fins l’1 de juliol, per iniciar després un viatge que la portarà a l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries (del 9 de juliol al 26 de setembre) i al Museu de l’Aigua de Salt (del 8 d’octubre al 24 de desembre).

Compta amb el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya