TALLLER DE CANÇONS TRADICIONALS A L’ESCALA

Coincidint amb l’any Palmira Jaquetti el passat divendres 9 d’octubre es va presentar la revista Full d’Història Local i un video de 20 minuts dedicat a l’estada de Palmira Jaquetti a l’Escala.

Joan de la Creu Godoy, com a representant de l’Any Palmira Jaquetti de la Generalitat de Catalunya, va lloar la tasca feta des del Museu de l’Escala; l’estudiós de Jaquetti Albert Berrio va presentar la figura i l’acte es va acabar amb un petit concert  de Ramon Manent.

Palmira Jaquetti va sojornar a l’Escala en dues ocasions l’any 1929 entrevistant un total de 13 dones, 2 homes, i va transciure 52 cançons. En el video es pot escoltar Maria Teresa Pellicer, de 92 anys, cantant les cançons apreses de la seva àvia, Maria Artiguas la Gallinaire, una de les dones que més cançons va cantar a Palmira Jaquetti.

Inici del taller de cançons tradicionals

Aquest dimarts 13 d’octubre s’inicia el “Taller de Cançons Tradicionals, de Palmira Jaquetti a Maria Teresa Pellicer i Marcelo Pagès” dirigit per Ramon Manent. L’objectiu és fer un aprenentatge col·lectiu d’algunes cançons de tradició oral dels últims 90-100 anys a l’Escala. Per això el títol és “De Palmira Jaquetti a Maria Teresa Pellicer i Marcel Pagès” que son les tres fonts principals d’on ens han arribat cançons d’aquest gènere.

El procediment serà directe i molt intuitiu ja que no es demana tenir coneixements musicals acadèmics ni una veu especialment educada, només interés, curiositat pel tema i moltes ganes de cantar en grup. Es proposarà un repertori concret d’unes 15 cançons de les quals es seleccionaran les que més interessin als alumnes. Per facilitar l’aprenentatge Manent se servirà de la guitarra o el guitarró segons els casos.

L’objectiu final del taller será presentar una petita audició en públic amb el repertori treballat. Les cançons tradicionals del repetori són variades i populars, com Vila de Reus, De la vostra cabellera, Un cop era un pagès, A Barcelona han entrat, La Puntaire, Bon dia Lionor,  El dia de Carnestoltes i d’altres.

El taller es farà els dies 13, 20 i 27 d’octubre, i 3, 11, 18 i 25 de novembre al Museu de l’Anxova i de la Sal

Aquesta activitat és gratuïta i és necessària fer l’inscripció a infomuseu@lescala.cat  ja que l’aforament és limitat. Cal ressenyar que cal portar mascareta i respectar les distàncies de seguretat.