Casa de pescadors Can Cinto Xuà

INICI -> PATRIMONI-> EL QUE NO ET POTS PERDRE -> CASA DE PESCADORS CAN CINTO XUÀ

Casa de pescadors

L’Ajuntament la va declarar d’utilitat pública i va iniciar el procés d’expropiació. Des del Museu de l’Anxova i de la Sal i gràcies a les informacions facilitades per Joan Brugués i Callol, que va néixer en aquesta casa i a les donacions de famílies de l’Escala s’ha realitzat el projecte museogràfic que dóna a conèixer la vida quotidiana de l’Escala des del segle XVIII fins a principi del segle XX.

Can Cinto Xuà és, un dels pocs exemples de casa de pescadors que es conserven intactes a Catalunya oberta al públic, en una exposició permanent gestionada des del Museu de l’Escala.

CASA DE PESCADORS CAN CINTO XUÀ

Carrer de la Torre, 35 – 17130 L’Escala (Girona)

Casa datada al segle XVIII, conserva l’estructura típica de la casa de pescadors de l’Escala, juntament amb els estris de pesca i objectes de vida quotidiana. La casa de pescadors i corallers de can Cinto Xuà, donava a dos carrers, el de la Torre i el de les Sorres (actual Sant Pere) i va pertànyer a la família Pascual, tal com apareix al cadastre de Patiño de 1716. L’últim propietari registrat es deia Jacint Callol i Joana, conegut com en Cinto Xuà i es va casar amb Emília Colomer i Curós.

FOTOS X.R.Trigo