ES REPRÈN EL TALLER DE CANÇONS TRADICIONALS AL MUSEU DE L’ANXOVA I DE LA SAL

Coincidint amb les noves mesures en matèria de salut pública per a la contenció de la pandèmia de COVID-19 que permeten reprendre les activitats extraordinàries, més enllà de la programació ordinària, des del Museu de l’Anxova i de la Sal es reprèn el taller de Cançons Tradicionals de l’Escala.

D’aquest taller l’any passat, coincidint en l’Any Jaquetti; en van fer dues sessions i la resta es van haver de suspendre per la COVID i ara es reinicia el taller a partir de dimarts vinent dia 23 de març i durant 8 setmanes. El  “Taller de Cançons Tradicionals, de Palmira Jaquetti a Maria Teresa Pellicer i Marcelo Pagès” continuarà sent dirigit  per Ramon Manent. L’objectiu és fer un aprenentatge col·lectiu d’algunes cançons de tradició oral dels últims 90-100 anys a l’Escala. Per això el títol és “De Palmira Jaquetti a Maria Teresa Pellicer i Marcel Pagès” que son les tres fonts principals d’on ens han arribat cançons d’aquest gènere.

El procediment es directe i molt intuitiu ja que no es demana tenir coneixements musicals acadèmics ni una veu especialment educada, només interés, curiositat pel tema i moltes ganes de cantar en grup. Es proposarà un repertori concret d’unes 15 cançons de les quals es seleccionaran les que més interessin als alumnes. Per facilitar l’aprenentatge Manent se servirà de la guitarra o el guitarró segons els casos.

L’objectiu final, sempre les condicions i normes sanitàries ho permetin,  ser`a presentar una petita audició en públic amb el repertori treballat. Les cançons tradicionals del repertori són variades i populars, com Vila de Reus, De la vostra cabellera, Un cop era un pagès, A Barcelona han entrat, La Puntaire, Bon dia Lionor,  El dia de Carnestoltes i d’altres.

Aquesta activitat, que es farà al Museu de l’Anxova i de la Sal, és gratuïta i és necessària fer l’inscripció ja que l’aforament és limitat. Cal ressenyar que cal portar mascareta i respectar les distàncies de seguretat. Més informació a museu@lescala.cat